YuszTieY

Sunday, June 29, 2008

ADER DA BALIK...HEHEHEEE

ASSALAMUALAIKUM...


pusss puuussss ..hikhikkk sapu sawang kittt..hehehe lama nya tak ader n3 baru...nak tulis ni pun sampai cari22 perkataan sementelah la aku ni tak berapa nak tero dgn keybod ni...

ape khabar yer semua kepada yg masih sudi menjengah blog kami ni...harap2 kalian semua sihat walafiat..amin...kami pun sihat belako..

lama tul ku tak buat n3 baru...mukin kemalasan sedang menguasai diri bercampur plok dgn kebzian yg teramat meletihkan...letih gak ooo walaupun dok dlm umah jer ..kerja byk tulll...huhuhuhuuuu..kalau ader gaji best gak..kena minta cukai ni kat boss,boley ka gitu boss.hahahaaaa

terakhir ku tulis blog rasenya dlm 2 minggu lps selepas balik dr alex..sajer cari penyakit ikut cik abe ke alex..tak ader pasal2 cari buah letih..hahahhaaa..pastu ader angin nak tulis kena plok ku sakit gigi...mak aiiii..sakit hati tul kalau bab sakit gigi ni...ingat kan boley la tahan..sebab biasa jer kalau takat sakit sikit2 tu ku tak layan,tapi ini cam lain jer..simen nya dah tercabut..adoiiii..tak tido mlm ku..masak ke aper ker tak layan..nak pi hospital...ampunnnnnnnnnn takut nak mampus...hahaahaaaa..takut ooo kalau bab jumpa doc ni..asyik dok teringat jarum jer..takut jarummmmmmmmmmmmmmmm..pastu pk doc tu dok gerudi,tapi pi jugak la tu pun lps kena pujuk kat cik abesayang ..adoi la..abis la citer bab tu...sekarang dah ok...

tadi rase cam byk jer nak citer kat blog ni,tapi bila dah ddok depan ni hilang la plok...oh ya kat sini sekarang..exam dah pun habis..maka berdoyong22222 la budak2 mesia kat sini pulang ke tanah air nan teryintaaa...huhuuhuuuu...wawawaaaa nak ikut jugak balik.yg terawal balik mesia kalau yg ambik tiket dgn cik abe ku ader rombongan cik suami2 n cik isteri2 yg tinggalkan pasangan memasing kat mesia 14/6 tu yg dak2 mansurah la ...dan sampai sekarang ni tiap hari ader jer yg pulang ke mesia..maka dgn itu kebizian cik abe ku pun bettambah la..kalau ari tu bz dgn anto2 tiket sekarang dok bz plok dgn anto2 org ke airport plok...ku pun jadi la bz gak...bz dok pi wida'(ucap selamat jalan),PI kenduri sempena nak balik,org tompang umah ku dtg nak beli brg,ader la macam2 hal... ade sekali tu 2 hari turut2 ku tak sempat nak masak nasi n lauk...buka jer mata sblm zhor,cik abe cakap sat agi ader tetamu nak mai...mak aiiii..umah cam tongkang pecah..berlari2 ku kemas umah n sesambil tu sempat campak22 gandum buat kek coklat kukus coz tu yg cepat ,,segan la jugak org dtg umah asyik ku angkat air bujang jer..ari tu jer ader 4 kumpulan dtg umah kami..dr lps zohr sampai la magrib..lps magrib kitorag bersiap plok ader jemputan kesyukuran,sib baik ader makan2 kenyang la jugak dgn tak masak hari ni..huhuhuuuu..blk umah terus terbongkang..hahahahahaa..tapi dapat plok msg kawan cik abe kater esok dia nak dtg tumpang dia nak mai beli brg2 nak wak balik mesia ,,,masak la laksa penang..mlm ny a plok ader lagi kawan cik abe ku tapi org mansurah ni jer...tu kira angkat kuih n air jer..kalau org jauh kena la yg berat sikit ..heheheee...

aper lagi yer yg ku bz...heheheee..sekarang ni ku dah jarang dapat dok kat pc ni..si kecik aysar tu cam dah tau jer asal umminya dok depan kom ni msti dia pun dok heleng2 kepalanya tanda protes tak bagi ku dok depan kom ni pastu mula nya menagis mengada222..geram tul..dah ler makin buas..sejak seminggu dua ni dah laju dia merangkak,tadi magrib dah nak masuk bilik air sib baik sempat tgk...yg makin ku tension tuh...tak ank dgn org lain,dgn baba nya pun tak nak dokong,,cam nak berbuah pinggang asyik dok kilek gi maghi2..kakak n abang plok jarang dah dok depan kom..asyik dok umah ammu plok loni sejak ammu habis exam ni,ku benarkan diorg naik main kat umah ammu..aper pun yg pasti tiap hari boley dikatakan ader jr tetamu kat umah ku ini...kadang sempat ku buat kuih,kadang air buje jo..hahaha..sorry yer saper2 yg datang umah ku,ku angkat air buje jer tuh...dan yg pastinya bila keletihan menguasai diri,maka blog terbiar tanpa ader n3 baru....kemalasan menguasai diriku..tolonggggggg



ni ku tulis sementara 3 rebina tu tido belaka..lega ari ni dapat tidokan 3 org sekaligus....babanya ennggak ader dirumah..menghantar van arab yg akan membawa adik2 yg akan pulang ke mesia pagi karang kul 4.30 pagi lps subuh..sesambil dok tulis ni mulut dok mengunyah pisang goreng...lama tul tak makan dah 2 thn rasenya pisang yg biasa utk goreng tu tak ader kat mansurah ni..yg ader pisang jelai berangan jer..nama aper ek kalau bahasa standatnya pisang jelai berangan tuh...sesambil berlari kat dapur goreng kan lagi kot sat2 agi anak2 bangun n bos balik senang nak makan pisang dah sejuk sikit..2 kilo sekali hadap jer ..huhuhuuu..semlm dah 2 kilo dah tibai..ari ni 2 kilo lagi..huhuhuuu...botak kepala boss duit kuar cam air jer..cik abe kater tak per la jarang2 sekali dia pun pulun gak makan tuh...



hajat nak buh gambo sakni tapi bila nak buat..uhuhuuuu bateri digital udah habis..malas la nak casss...lenkali la yer...
ok lah ader sorang budak sudah bgn n minta suh buatkan dia botol susu...sape lag kalau yg hisap botol gak...si kakak yg manja itu la...tak malu tul...geram jer..byk alasan kalau org suh jgn hisap botolll...ok...jumpa lagi yer

12 Comments:

  • At 5:30 PM, Blogger KV said…

    lorr... punya la pjg en3, takdok gambar la pulok! hihi

     
  • At 11:09 PM, Blogger ummu_ammarz said…

    lama menyepi,sekali buat entry, panjang benor citernye.sori kty,email x send lg.asyik kelupaan je.

     
  • At 3:02 AM, Blogger Neeza Shahril said…

    lamanya dia menyepi...
    dalam pada busy kemas rumh tu, sempat lagi campak gandum buat cake.. terer sungguh la cek mek Tiey niiii...

     
  • At 10:55 AM, Blogger yusztiey said…

    kv..
    nanti malam2 kalau rajin kan ore buh gambo deh..gamba goreng pise..heheehe

    ==========================
    ummu ammarz
    tu la pasal tu pun byk nok oyak citer tapi rase cam jalan citer sama jer la dlm fatrah ni..layan tamu,wida ore balik mesia n yg sewaktu dgnnya..huhuhuuu

    =============================
    k.ja..
    tu la pasal..sampai berpeluh22 sesambil ngemas sambil dok kepuk telur sib baik wak kek coklat jer,,nampak gaya kena pi cari mixer la plok pahni...

     
  • At 6:21 PM, Blogger Ayu said…

    perghhh panjang tuh entrynya hehehehe
    murah rezeki awak sambut ramai tetamu.. moga diberkati dan dirahmati selalu.. aminnn

     
  • At 9:26 PM, Blogger Mommy Lily said…

    en3 pjgnye...leh masuk rekod dunia nie haha

    sesekali update mesti pjg kan..dah mcm2 ragam kanak2 ribena dia tuu

     
  • At 8:57 AM, Blogger e.i.s.r.a.a said…

    uik. banyaknya sebuk. tak mau kawin lah kalau macam tu punya sebuk.
    huwaaaa...

     
  • At 9:26 AM, Blogger Kak Lady said…

    Yus...lama tak update...sekali update...panjangnya...

    Selalunya camtulah kan...banyak idea nak tulis...tapi bila mengadap pc...rasa macam tak tau camaner nak tulis...

    Anak2 memang jeles bila ibu2 diorang duduk dpn komputer ...hehehhe

     
  • At 6:47 PM, Blogger YuszTieY said…

    kak ayu

    aminnnn moga rezeki makin tambbahhh...aminnn

    =========================

    momy lily

    tu la pasai..

    anak2 penyeri umah tanggga kita..

     
  • At 6:51 PM, Blogger YuszTieY said…

    cik tuty..
    mana ader sebuk sajer jer kty wak22 menyebukkkan diri..heheheeecik tuty pun sebukkkan loni...ajak ler kty gatek...
    aik...nak tawen dah ker...jalan2 la dulu..rugi tau tawen awai nanti susah nak ronda2 cam muda2222...heheheee

     
  • At 6:57 PM, Blogger YuszTieY said…

    kak lady...

    tu la kak...sekali buat pjng jer pastu tengelam plok...hehehehee

    tu baru kecik2 anak saya entah ler kalau beso maunya berebut kom ,kena pujuk22 cik abe beli laptop ni...angan22 cam byk al pulus...hehehe

     
  • At 6:19 PM, Blogger maklang said…

    bestnya...campak gandum boleh jadik coklat cake...tabik spring maklang nih...

     

Post a Comment

<< Home

 
<data:blog.pageTitle/> */ /* ---( page defaults )--- */ body { margin: 0px; padding: 0px; text-align: left; font:$bodyfont; color:$textcolor; background:#DA4B76 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVYI/AAAAAAAABTw/s1XWqigpbKk/valentine2008-b.jpg') repeat-x top left; } blockquote { margin: 0 0 0 30px; padding: 0px 0 0 20px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; } blockquote p { margin-top: 0; } abbr, acronym { cursor: help; font-style: normal; } code { color: #f63; } hr { display: none; } img { border: none; } /* unordered list style */ ul {list-style: none; margin-left: 7px; padding: 0;} li {list-style: none; padding-left: 8px; margin-bottom: 3px;} /* links */ a:link {color: $linkcolor; text-decoration: none;} a:visited {color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} a:hover { color: $linkhover; text-decoration: none;} a:active { color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} /* ---( layout structure )---*/ #outer-wrapper {width:850px; margin: 0px auto; text-align: justify; } #content-wrapper { margin: 0px; /* to avoid the border image */ width: 100%;} #main { float:left; width:427px; padding-left:80px; padding-top: 50px; line-height: 1.2em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar { float:right; width:220px; padding-right:88px; font: $sidebarfont; color: $sidebartextcolor; line-height: 1.4em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #center {background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVXI/AAAAAAAABTo/X5tRoZd8W1s/valentine2008-2.jpg') repeat-y top left;} /* ---( header and site name )--- */ #header-wrapper { margin: 0px; padding: 0px} #header {height:300px; overflow: hidden; width:850px; color: $pagetitlecolor; background:#DA4B76 url('http://lh4.google.com/jvdmds/R8eZ5QBTVPI/AAAAAAAABSQ/FjLxMRYnijs/valentine2008-1.jpg') no-repeat top left; } #header h1 {width:420px; font: $pagetitlefont; margin:180px 20px 5px 75px; padding:5px; filter: glow(color=#000000,Strength=1); text-align:center; } #header h1 a {text-decoration: none; color: $pagetitlecolor;} #header h1 a:hover {color: $descriptioncolor;} #header .description {margin:-10px 20px 5px 78px; text-align:center; width:420px; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; } /* ---( main column )--- */ h2.date-header {font-size: 73%; color: $datecolor; margin:0px; text-align: left; } .post h3 { text-align: left; margin: 0px; font: $titlefont; color: $titlecolor; border-top: 1px solid #f63; border-bottom: 1px solid #f63; } .post {padding:0px;} .post h3 a {color: $titlecolor; text-decoration: none;} .post h3 a:hover {color: $titlehovercolor; text-decoration: none;} .post-footer {height:30px; margin:0px; text-align: right; font-size: 88%; color:$footercolor; } .post img {padding: 6px; border-top: 1px solid #ddd; border-left: 1px solid #ccc; border-bottom: 1px solid #c0c0c0; border-right: 1px solid #c0c0c0; } .feed-links {clear: both; line-height: 2.5em; color:$footercolor; border-top: 1px solid #f63; } .blog-feeds {text-align: right; color:$footercolor;} #blog-pager-newer-link {float: left;} #blog-pager-older-link {float: right;} #blog-pager {text-align: center;} /* comment styles */ #comments {padding-top: 10px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; color: $Commentscolor;} #comments h4 {margin: 20px 0 15px 0; padding: 8px 0 0 40px; font-family: "Lucida Grande", "Trebuchet MS"; font-size: 105%; color: $Commentscolor; height: 29px !important; /* for most browsers */ height /**/:37px; /* for IE5/Win */ } #comments ul {margin-left: 0; } #comments li {background: none; padding-left: 0;} .comment-body {padding: 0 10px 0 25px;} .comment-body p {margin-bottom: 0;} .comment-author {margin: 4px 0 0 0; padding: 0 10px 0 60px; color: #999;} .comment-footer {border-bottom: 1px solid #ddd; padding-bottom: 1em;} .deleted-comment {font-style:italic; color:gray;} /* ---( sidebar )--- */ .sidebar h2 {font: $sidebarheaderfont; color: $sidebarcolor;} .sidebar .widget { margin: 0; padding: 0 0 10px 10px;} .sidebar a {color: $sidebarlink; text-decoration: none;} .sidebar a:hover {color: $sidebarhover;} .sidebar li { } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em;} .profile-img {float: right; margin:3px; border: 1px solid #ddd; padding: 3px;} /* ---( footer )--- */ .clear { /* to fix IE6 padding-top issue */ clear: both;} #footer {margin: 0; width:850px; height:76px; background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8eZxABTVKI/AAAAAAAABRo/0HfCPsE9FpI/valentine2008-3.jpg') no-repeat top left; text-align: left; color: #ffc;} #footer-wrapper {padding-left:230px; font-size: 75%; clear: both; } #footer-wrapper a { color: #ffc; text-decoration: none; line-height:26px;} #footer-wrapper a:hover{ color: #f6c; text-decoration: none;} /** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #outer-wrapper, body#layout #main, body#layout #sidebar {padding-top: 0; margin-top: 0;} body#layout #outer-wrapper,body#layout #content-wrapper {padding-top: 0} body#layout #sidebar {margin-right: 0;} body#layout #header,body#layout #footer, body#layout #main {padding: 0;} body#layout #content-wrapper {margin: 0px;} #navbar-iframe {height:0px; visibility:hidden; display:none} ]]>