YuszTieY

Monday, July 14, 2008

AWARD...TETAMU2....

assalamualaikum..wbt



terima kasih tak terhingga pada akak kerna telah menganugerahkan awrd yg tak ternilai ni...terkejut la plok ader org bagi awaard ni ,COZ KU BUKAN LER TERGOLONG ORG YG SETIAP ARI TULIS ENTRY NI...HUHUHUUU...jadi kena tulis la n3 ari ni..rajin sekjab pasni entah la....minta2 M itu tak berjangkit lama sgt kat diri ku...




ni menulis setelah baru selesai menerima tetamu yg dtg lps isyak tadi..tak teringat nak tangkap gambo...tetamu kitorg mlm ni us faizol hidayat n zaujahnya ustazah norhayati(sama la plok nama dgn ku...hehheee)..sempat masak mee sup n ku buatkan juga donat...kes malas nak buat kuih jadi donat ler paling senang...lama gak la borak222,cik abe ku per agi peluang la borak org kg melaka nya...zaujah nya plok satu negeri dgn ku kelate maghi...jumpa geng laaaa...
tapi diorg dah nak balik mesia dah tak lama lagi mukin dlm seblm bulan pose..makin ramai la org22 kahwin yg akan balik tak lama lagi coz sekarang ni sedang berdebar2 menuggu natijah imtihan yg akan kuar bila2 masa sahaja..dgr2 adik2 kat kat cairo ader dah yg kuar tapi tak pasti thn berapa n syukbah aper...ku pon berdebar gak ni...camner la dgn natijah cik abe ku...minta2 najah la semuanya walau pon 3 madah jer...risau gak...tak sanggup dah nak dok sini lama..dah makin boring ni dok kat mesir ni...

sat lagi nak rehat2 kan badan n sesambil mlipat kain dah ponuh dah bakul nya...ni pon bboring gak ni..adoiii tiap ari kena ader acara lipat kain ni..kalau la ader mesin ke robot ker kan best boley jer picit22 n bila siap kita susun jer kat lemari...heheheee boley gitu..angan22 ler ko yati ooooiiii..ni pon sib baik aysar tido sat agi bgn la tu..ummminya boley la layan blog jab yer..kihkih...rindu kat blog ni kalau sari tak tatap nya...

ok lah kat bawah ni nak letak gambo tetamu yg dtg umah kitorang semlm ..adik2 bakal doktor..semlm pon jamu diorg mee sup gak cuma yg ari ni ku terajin sikit buat bebola ayam gitu..ader lebih bhn bawang goreng n kentang goreng yg semlm tu yg jadi arini menu mee sup tu..tapi semlm ku buat mee sup n apam balik ...arini mee sup n donat ..



ingat kan dlm 3,4 org jer sib baik ku masak terbyk gak...upenya diorg dtg lam 9 org..huhuhuuu.



maaflah yer adik2 doc kalau ader yg terkurang tu...halalkan yer...jgn segan2 dtg umah kami lagi...kat mesia la..diorg ni semmua akan pulang ke mesia dalam semingggu 2 lagi kalau tak silapnya...kita jumpa di mesia...

ok..jumpa lagi di n3 yg akan dtg esok22222...insyalllahhh...

21 Comments:

  • At 6:31 PM, Blogger Kak Lady said…

    Tiey...(panggil Tiey ajelah...nama alah2 ustazah tu...)

    Meriah sungguh akhir2 ni rumah tiey yer? Semoga natijah imtihan cik abe tu seperti yang diharapkan ...agar tiey dpt balik Mesia semula...mesti rindu amat kat keluarga di sini...

    Mesti sedap juadah tu...sebab adik2 doktor tu makan tak angkat2 muka...heheheh

     
  • At 7:13 PM, Blogger YuszTieY said…

    ok jer kak panggil tiey ..segan kalu org panggil ustzh rase cam tak layak sgtttt....
    biasa jer nak kater meriah tu boley la tak la boring kalau ader org dtg umah tiap ari...
    diorg tak angkat muka coz pemalu kot...hahahahaa..

     
  • At 10:59 PM, Blogger Neeza Shahril said…

    siap hirup kuoh tu.. mesti sedap ni.. mano resepinyo cik Tiey weiii?? nok jugok Kak Ja tera buat resepi cik Tiey ni... heheh..

     
  • At 11:25 PM, Blogger CRAZY BEAUTIFUL88 said…

    salam perkenalan...bestnya dapat makan ramai-ramai, terus berselera

     
  • At 3:39 AM, Blogger Akak said…

    Salam Tie...

    Ramainya tetamu, rajin Tie memasak untuk mereka2 semua, banyak pahala..

    Akak nak makan juga...

     
  • At 7:46 AM, Blogger ummumishkah said…

    salam

    Wah.. ada tetamu sokmo rumah madam tiey ni. Mesti banyak rahmat yang diaorang bawak tu. Baguslah terima tetamu dan jamu org makan nih. Moga terus dimurahkan rezekilah. Shukran info psl tudung tu!!

     
  • At 12:28 PM, Blogger YuszTieY said…

    k.ja..
    ala k.ja pon tero bu mee sup tu campak jadi sup cam beso jo...




    ----------------------
    -----------------------

    c.cantik..

    salam kenal gak,mai ler lagi umah kami...

     
  • At 2:10 PM, Blogger YuszTieY said…

    salam..
    akak...

    sila2 dtg umah kami kalau akak sudi....

     
  • At 2:14 PM, Blogger YuszTieY said…

    salam..
    ummu miskah..

    bbiasa musim cuti ni....lagipon nak raikan diorg dah nak balik n lps ni dah tak jumpa dah kat mansurah ni....ader rezeki jumpa diorg semua kat mesia...

     
  • At 2:23 PM, Blogger Faizah said…

    Kak Tiey..meriahnya suasana camtu..seronokkan..

     
  • At 4:24 PM, Blogger YuszTieY said…

    salam...
    izah..

    memang best kalu tetamu dtg umah...tambah2 kalu semua hidangan yg kita hidang licin belaka...happpy jerrrr

     
  • At 4:25 PM, Blogger YuszTieY said…

    salam...
    izah..

    memang best kalu tetamu dtg umah...tambah2 kalu semua hidangan yg kita hidang licin belaka...happpy jerrrr

     
  • At 12:53 AM, Blogger ummu_ammarz said…

    huhuhu seronoknya tgk diaorg makan.banyak kak tiey masak.nak sikit boleh?

     
  • At 12:54 AM, Blogger ummu_ammarz said…

    huhuhu seronoknya tgk diaorg makan.banyak kak tiey masak.nak sikit boleh?

     
  • At 5:43 AM, Blogger YuszTieY said…

    ummu ammmarz

    boley222...nanti dtg umah kat tepen ok..nak suh dtg mesir jauh la plok yer...

     
  • At 5:43 AM, Blogger YuszTieY said…

    ummu ammmarz

    boley222...nanti dtg umah kat tepen ok..nak suh dtg mesir jauh la plok yer...

     
  • At 11:51 PM, Blogger Mommy Lily said…

    sodap nyo makane... bilo nk ajok mami gi rumoh make-make? ...

     
  • At 2:27 AM, Blogger YuszTieY said…

    salam..mmomy..

    beso2 jo makane tuh...jauh sgt momy nok mahgi ni kalau ore ajok pon..nanti kat kelate n perok sudi2 la maghi umah ore deh...

     
  • At 12:10 AM, Blogger e.i.s.r.a.a said…

    salam singgah.
    ehem. sedapnya. anti nakkk...!
    =)

     
  • At 11:20 PM, Blogger goreng gitar said…

    alamak...hari tu lupa nak senyum kat kamera..(sedap sangat kot)..

     
  • At 9:44 PM, Blogger Mommy Lily said…

    seronoknye kalau tetamu dtg dan dpt jamu makan kann..rasa puas hati sgt...

    mesti sedap donat tiey tuu

     

Post a Comment

<< Home

 
<data:blog.pageTitle/> */ /* ---( page defaults )--- */ body { margin: 0px; padding: 0px; text-align: left; font:$bodyfont; color:$textcolor; background:#DA4B76 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVYI/AAAAAAAABTw/s1XWqigpbKk/valentine2008-b.jpg') repeat-x top left; } blockquote { margin: 0 0 0 30px; padding: 0px 0 0 20px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; } blockquote p { margin-top: 0; } abbr, acronym { cursor: help; font-style: normal; } code { color: #f63; } hr { display: none; } img { border: none; } /* unordered list style */ ul {list-style: none; margin-left: 7px; padding: 0;} li {list-style: none; padding-left: 8px; margin-bottom: 3px;} /* links */ a:link {color: $linkcolor; text-decoration: none;} a:visited {color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} a:hover { color: $linkhover; text-decoration: none;} a:active { color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} /* ---( layout structure )---*/ #outer-wrapper {width:850px; margin: 0px auto; text-align: justify; } #content-wrapper { margin: 0px; /* to avoid the border image */ width: 100%;} #main { float:left; width:427px; padding-left:80px; padding-top: 50px; line-height: 1.2em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar { float:right; width:220px; padding-right:88px; font: $sidebarfont; color: $sidebartextcolor; line-height: 1.4em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #center {background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVXI/AAAAAAAABTo/X5tRoZd8W1s/valentine2008-2.jpg') repeat-y top left;} /* ---( header and site name )--- */ #header-wrapper { margin: 0px; padding: 0px} #header {height:300px; overflow: hidden; width:850px; color: $pagetitlecolor; background:#DA4B76 url('http://lh4.google.com/jvdmds/R8eZ5QBTVPI/AAAAAAAABSQ/FjLxMRYnijs/valentine2008-1.jpg') no-repeat top left; } #header h1 {width:420px; font: $pagetitlefont; margin:180px 20px 5px 75px; padding:5px; filter: glow(color=#000000,Strength=1); text-align:center; } #header h1 a {text-decoration: none; color: $pagetitlecolor;} #header h1 a:hover {color: $descriptioncolor;} #header .description {margin:-10px 20px 5px 78px; text-align:center; width:420px; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; } /* ---( main column )--- */ h2.date-header {font-size: 73%; color: $datecolor; margin:0px; text-align: left; } .post h3 { text-align: left; margin: 0px; font: $titlefont; color: $titlecolor; border-top: 1px solid #f63; border-bottom: 1px solid #f63; } .post {padding:0px;} .post h3 a {color: $titlecolor; text-decoration: none;} .post h3 a:hover {color: $titlehovercolor; text-decoration: none;} .post-footer {height:30px; margin:0px; text-align: right; font-size: 88%; color:$footercolor; } .post img {padding: 6px; border-top: 1px solid #ddd; border-left: 1px solid #ccc; border-bottom: 1px solid #c0c0c0; border-right: 1px solid #c0c0c0; } .feed-links {clear: both; line-height: 2.5em; color:$footercolor; border-top: 1px solid #f63; } .blog-feeds {text-align: right; color:$footercolor;} #blog-pager-newer-link {float: left;} #blog-pager-older-link {float: right;} #blog-pager {text-align: center;} /* comment styles */ #comments {padding-top: 10px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; color: $Commentscolor;} #comments h4 {margin: 20px 0 15px 0; padding: 8px 0 0 40px; font-family: "Lucida Grande", "Trebuchet MS"; font-size: 105%; color: $Commentscolor; height: 29px !important; /* for most browsers */ height /**/:37px; /* for IE5/Win */ } #comments ul {margin-left: 0; } #comments li {background: none; padding-left: 0;} .comment-body {padding: 0 10px 0 25px;} .comment-body p {margin-bottom: 0;} .comment-author {margin: 4px 0 0 0; padding: 0 10px 0 60px; color: #999;} .comment-footer {border-bottom: 1px solid #ddd; padding-bottom: 1em;} .deleted-comment {font-style:italic; color:gray;} /* ---( sidebar )--- */ .sidebar h2 {font: $sidebarheaderfont; color: $sidebarcolor;} .sidebar .widget { margin: 0; padding: 0 0 10px 10px;} .sidebar a {color: $sidebarlink; text-decoration: none;} .sidebar a:hover {color: $sidebarhover;} .sidebar li { } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em;} .profile-img {float: right; margin:3px; border: 1px solid #ddd; padding: 3px;} /* ---( footer )--- */ .clear { /* to fix IE6 padding-top issue */ clear: both;} #footer {margin: 0; width:850px; height:76px; background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8eZxABTVKI/AAAAAAAABRo/0HfCPsE9FpI/valentine2008-3.jpg') no-repeat top left; text-align: left; color: #ffc;} #footer-wrapper {padding-left:230px; font-size: 75%; clear: both; } #footer-wrapper a { color: #ffc; text-decoration: none; line-height:26px;} #footer-wrapper a:hover{ color: #f6c; text-decoration: none;} /** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #outer-wrapper, body#layout #main, body#layout #sidebar {padding-top: 0; margin-top: 0;} body#layout #outer-wrapper,body#layout #content-wrapper {padding-top: 0} body#layout #sidebar {margin-right: 0;} body#layout #header,body#layout #footer, body#layout #main {padding: 0;} body#layout #content-wrapper {margin: 0px;} #navbar-iframe {height:0px; visibility:hidden; display:none} ]]>