YuszTieY

Tuesday, September 16, 2008

kemaruk aper...

salam alaik...




n3 terlebih rajin sakni tulis bab dapat awadr dr akak..ni tak pasal2 plok kemaruk...huhuhuuuu...

sebenarnya tak ader la kemaruk sgt pon...saja2 penuhi nafsu yg tgh kelaparan dek pose...ni ha nak citer ari ni cik abe ku telah kemaruk membeli buah sampai 4 jenis ..kemaruk ker tak tu..sapa2 yg dok kat mesir ni memang tau la akan nikmatnya makan buah,rugi kalau sapa2 yg kurang makan buah tu..

teringat lagi mase 6,7 thn lps[zaman tu tak tawen agi] buah buahan kat sini murah betul dgn duit 10 ginh boley dapat 4,5 jenis buah,bayangkan buah anggur sekilo baru 1.75 ginih kalau duit rm baru lam rm1 ...bahagia tul..ku la tu yg bahagianya...aper taknya melantak buah anggur sekilo sekali hadap tak lagi buah lain..hehheeee...kena plok ahli bait beli jugak melantak la tak inagt donia...dah la kami dok sebagunan tu malaysia belaka n ader 4 buah...naik turun la kami kenduri buahn makanan..tambah2 bulan pose..riuh semacam time masak n buka pose n lps tu terawih ramai2 ...
tapi loni buah anggur pon dah mahal tapi dah teringin beli la jugak kan pasni tak ader la nak merasa beli anggur tiap hari...huhuhuuuu...lam kenangan jer la.

ni buah yg cik abe ku beli ari ni..

buah tin


buah tin yg dah buka..{k.ja beso beli n makan dok buah ni}


jambu..utk buat asyir jawafah..



mangga..


anggur merah,yg hijau dah jemu...boley gitu..tak lah yg hijau kitorg kure kit manis sgt n gatal tekak.


kalau dah balik mesia ,kita makan buah lain plok...jiwa dah dok mesia ni ,jasad jer masih kat sini...sedapnya buah cempedak,durian,rambutan...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

-------------------------------------------------------------------------------

ni plok kami puyer menu buka pose yg ari ni n semlm,semlm tak dan nak wak n3 coz tenet dok gila meroyan sakit ati tul dgn arab yg dok dowlad abis kitorg puyer line kena potong...

iftor ramadhan ke-15...rojak ayam,kuih roti jala buh inti karipap{tak tau nama aper kot hentam jer la labu}puding gula hangus,air cendol n oren,kurma.



iftor ramadhan ke- 16...sate n the gengnya,mee lebihan semlm,puding cendol,buah mangga,buah tin,kurma,air oren jer ari ni...



itu ajer la...ader org dok panggil suh tepuk dia nak tido...huhuuuu..aulia aulia...geram tul...ok lah..

17 Comments:

  • At 7:23 PM, Blogger RozIlah Kamarudin ImOlie said…

    MMg buah buah kay sini puas sungguh makan...

    Tp mane nk lawan cempedak and dududurian..... wah!!!

     
  • At 12:24 PM, Blogger Neeza Shahril said…

    buah tin kat sini comel sikit.. belum pecoh2 lagi Tiey hehee..

    tapi woh anggur ssini mahal laa.. lagipun anok2 kak Ja, kalu time beli,bukae makae habis pong.. tok sey doh beli hehee..

    eh.. tu jambu kor, pauh Tiey?

     
  • At 5:41 AM, Blogger ummumishkah said…

    salam...

    bestnye makan buah!
    nanti buat entry part sayur pulak tau!

     
  • At 8:38 AM, Blogger YuszTieY said…

    salam...

    tu la kak...best sungguh buah sini..syurga buah betullllll..

     
  • At 8:40 AM, Blogger YuszTieY said…

    k.ja..

    hok pecah tu yg sedap nya raso dia...kalu comel n pecah kat sini mahal la sikit mukin lam 3,4 hinggitharga dia..ore sore jer make buah tin tu sekali hadap sekilo...hahahaaa

     
  • At 8:42 AM, Blogger YuszTieY said…

    ummumiskah..
    entry sayur tak dapat nak dibuat coz kure beli sayur...jare2 jo beli coz kalu kobis sebiji siap tumbuh bunga laaaa..hehehee

     
  • At 12:05 PM, Blogger lempeng said…

    klu ade wat cucoq balah kn sodap :P

     
  • At 2:57 PM, Blogger as said…

    sedapnyer makanan iftar kak tiey nih...tiap hari makan mangga..sedapnyer..hehe....
    bila balik malaysia kak tiey??bestnyerrrrrr.......

     
  • At 3:37 PM, Blogger YuszTieY said…

    ammu lempeng...

    hik22 kat uamh sana kot wak lempeng balah sokmo kedai kat bawah jer tu....sonang ler ngoder balah ..hulur raga per ..

     
  • At 3:39 PM, Blogger YuszTieY said…

    as...
    mangga sini nak kater mahal tu tak lah sgt lam 3,4 hinggit boley dapat yg elok dah...tu yg makan mangga sokmo...musim mangga dah nak abis tu yg pulun makan...
    makanan ala kada jer....cik abe ade makan sekali tu yg terrajin sikit kalau dia buka kat luar ..air jer k ty buat
    heheheheee

     
  • At 9:43 PM, Blogger aNIe said…

    Yus...kalau hubby Yus kemaruk beli buah...cik abang akak tu kemaruk beli ulam...kitorang dah jadi cam kambing makan daun dah...hehehe

    Akak tak suka buah tin tu sebab ada biji2nya tu...

     
  • At 10:16 PM, Blogger Akak said…

    Salam Tiey...

    Ouii banyaknya buah2an, lemah lah tgk roti jala tu Tie..peberet akak tuh!

     
  • At 9:36 AM, Blogger Yatie said…

    lamanya dah tak makan mangga, kat sini mahal sket laa mangga yg dijual .. lagi satu, meriah2 menu berbuka kak tiey ye .. sedap2 belaka nampaknya .. hari2 makan sedap gitu ..

     
  • At 4:53 PM, Blogger silversarina said…

    salam,

    sedapnya nampak buah tin, baru semalam berangan nak makan buah tin fresh, tup-tup jumpa kat blog ni.

    SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN .

     
  • At 11:20 PM, Blogger aNIe said…

    Yustiey...

    UCAP SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI dari akak buat tiey sekeluarga...

    Jom ke blog akak amik e-kad raya...khas buat kengkawan blog...nak antar yang betul2 tak sempat dah...

     
  • At 1:47 AM, Blogger Mommy Lily said…

    selamat hari raya

    maaf zahir batin dari mommy lily, babah lily & lily :-)

    sepanjang perkenalan kita mgkn ada salah dan silap jadi sudi2 kan la maafkan kita

     
  • At 11:05 PM, Blogger KV said…

    salam aidilfitri, maaf zahir batin. Bila balik mesia ni? Jemput dtg rumah kv 4 okt. Ada wat makan2 sket. Hihi

     

Post a Comment

<< Home

 
<data:blog.pageTitle/> */ /* ---( page defaults )--- */ body { margin: 0px; padding: 0px; text-align: left; font:$bodyfont; color:$textcolor; background:#DA4B76 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVYI/AAAAAAAABTw/s1XWqigpbKk/valentine2008-b.jpg') repeat-x top left; } blockquote { margin: 0 0 0 30px; padding: 0px 0 0 20px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; } blockquote p { margin-top: 0; } abbr, acronym { cursor: help; font-style: normal; } code { color: #f63; } hr { display: none; } img { border: none; } /* unordered list style */ ul {list-style: none; margin-left: 7px; padding: 0;} li {list-style: none; padding-left: 8px; margin-bottom: 3px;} /* links */ a:link {color: $linkcolor; text-decoration: none;} a:visited {color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} a:hover { color: $linkhover; text-decoration: none;} a:active { color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} /* ---( layout structure )---*/ #outer-wrapper {width:850px; margin: 0px auto; text-align: justify; } #content-wrapper { margin: 0px; /* to avoid the border image */ width: 100%;} #main { float:left; width:427px; padding-left:80px; padding-top: 50px; line-height: 1.2em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar { float:right; width:220px; padding-right:88px; font: $sidebarfont; color: $sidebartextcolor; line-height: 1.4em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #center {background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVXI/AAAAAAAABTo/X5tRoZd8W1s/valentine2008-2.jpg') repeat-y top left;} /* ---( header and site name )--- */ #header-wrapper { margin: 0px; padding: 0px} #header {height:300px; overflow: hidden; width:850px; color: $pagetitlecolor; background:#DA4B76 url('http://lh4.google.com/jvdmds/R8eZ5QBTVPI/AAAAAAAABSQ/FjLxMRYnijs/valentine2008-1.jpg') no-repeat top left; } #header h1 {width:420px; font: $pagetitlefont; margin:180px 20px 5px 75px; padding:5px; filter: glow(color=#000000,Strength=1); text-align:center; } #header h1 a {text-decoration: none; color: $pagetitlecolor;} #header h1 a:hover {color: $descriptioncolor;} #header .description {margin:-10px 20px 5px 78px; text-align:center; width:420px; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; } /* ---( main column )--- */ h2.date-header {font-size: 73%; color: $datecolor; margin:0px; text-align: left; } .post h3 { text-align: left; margin: 0px; font: $titlefont; color: $titlecolor; border-top: 1px solid #f63; border-bottom: 1px solid #f63; } .post {padding:0px;} .post h3 a {color: $titlecolor; text-decoration: none;} .post h3 a:hover {color: $titlehovercolor; text-decoration: none;} .post-footer {height:30px; margin:0px; text-align: right; font-size: 88%; color:$footercolor; } .post img {padding: 6px; border-top: 1px solid #ddd; border-left: 1px solid #ccc; border-bottom: 1px solid #c0c0c0; border-right: 1px solid #c0c0c0; } .feed-links {clear: both; line-height: 2.5em; color:$footercolor; border-top: 1px solid #f63; } .blog-feeds {text-align: right; color:$footercolor;} #blog-pager-newer-link {float: left;} #blog-pager-older-link {float: right;} #blog-pager {text-align: center;} /* comment styles */ #comments {padding-top: 10px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; color: $Commentscolor;} #comments h4 {margin: 20px 0 15px 0; padding: 8px 0 0 40px; font-family: "Lucida Grande", "Trebuchet MS"; font-size: 105%; color: $Commentscolor; height: 29px !important; /* for most browsers */ height /**/:37px; /* for IE5/Win */ } #comments ul {margin-left: 0; } #comments li {background: none; padding-left: 0;} .comment-body {padding: 0 10px 0 25px;} .comment-body p {margin-bottom: 0;} .comment-author {margin: 4px 0 0 0; padding: 0 10px 0 60px; color: #999;} .comment-footer {border-bottom: 1px solid #ddd; padding-bottom: 1em;} .deleted-comment {font-style:italic; color:gray;} /* ---( sidebar )--- */ .sidebar h2 {font: $sidebarheaderfont; color: $sidebarcolor;} .sidebar .widget { margin: 0; padding: 0 0 10px 10px;} .sidebar a {color: $sidebarlink; text-decoration: none;} .sidebar a:hover {color: $sidebarhover;} .sidebar li { } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em;} .profile-img {float: right; margin:3px; border: 1px solid #ddd; padding: 3px;} /* ---( footer )--- */ .clear { /* to fix IE6 padding-top issue */ clear: both;} #footer {margin: 0; width:850px; height:76px; background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8eZxABTVKI/AAAAAAAABRo/0HfCPsE9FpI/valentine2008-3.jpg') no-repeat top left; text-align: left; color: #ffc;} #footer-wrapper {padding-left:230px; font-size: 75%; clear: both; } #footer-wrapper a { color: #ffc; text-decoration: none; line-height:26px;} #footer-wrapper a:hover{ color: #f6c; text-decoration: none;} /** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #outer-wrapper, body#layout #main, body#layout #sidebar {padding-top: 0; margin-top: 0;} body#layout #outer-wrapper,body#layout #content-wrapper {padding-top: 0} body#layout #sidebar {margin-right: 0;} body#layout #header,body#layout #footer, body#layout #main {padding: 0;} body#layout #content-wrapper {margin: 0px;} #navbar-iframe {height:0px; visibility:hidden; display:none} ]]>