YuszTieY

Wednesday, October 15, 2008

jalan2 cari letih n abis pulus...

salam...

hari selasa 14 /10 ku n cik abe serta baby aysar(kena angkut sekali takde saper berani jaga dia) pi ke cairo..pergi tanpa dirancang sib baik cik hana n kawannya ader balik kemansurah jadi boley la kami tumpangkan kakak n abg,saja pi ronda2 jalan2 ke atabah n hussin mencari barang sedikit utk dijadikan ole2 balik nanti....bila nak balik tu nanti dah ade tiket kat tgn baru ku cakap ok tarikhnya....saba222 yer saper yg dok tayer kami nak balik bila tu....suspen sikit...heeheheee.

kami pi anik ketapi jer...boley relax n dapat hirup udara best cikit...lagipon senang bawa aysar kalu dia boring boley jalan22 atas ketapi tu...kul 9 pagi kami dah pon sampai kat ramsis..terus pi ke kuliah cik abe utk siapkan urusan syahadah muakkotahnya...seblm zohor dah selesai separuh urusan tu..ablah suh dtg minggu depan plok..adoiii tension betul la urusan dgn arab ni..byk bukrah jer..geram tulll..tak per 3,4 ari lagi boley ikut lagi cik abe pi ronda2 cairo agi...cari letih...

kedai kat hussin tak byk lagi yg dibuka..jadinya acara dok tangkap gambo jer la dulu...jalan22 intai22 beli22 ...pi kedai permata tapi permata yg kawan pesan tak ader dia suh mai lps asar...kami ok jer ..jalan 222 kat hussin tu sampai asar...masuk lorong tu.masuk lorong ni...byk tul lorong kitorag redah..kebykan lorong2 tu ku tak pernah pon samapi..tu yg cik abe kalut bawa tu..pastu tangkap gambo...wajib tangkap gambo itu la kenangan kat hussin terakhir seblm balik ke mesia...sedih nya nok tinggal mesir ni...byk tul brg yg kitorg kenan tapi pulus tada..beli mana yg patut n yg org mesia kirim jer...ikut hati byk benda nak beli tapi aperkan daya..sib baik duit nak balik mansurah cukup...itu pon duit lam poket ku cik abe nye dah lincin...huhuhuuuu...tak larat da nak tulis tgk gambo jer la...best tgk gambo lagikan dr baca jalan citer..

mahattoh ketapi..



dah sampai ramsis cairo..kat belakang tu warna kuning tu stesen ketapi

pekena asir tebu dulu..tapi bukan kat belakang ku tu kami minum..situ ore cina(kristian)puyer..


masjid azhar..


uni al azhar tpt cik abe ngaji..




lorong mencari hiasan tembaga n perak...

kedai permata ..sedang tgk permata yg kawan ku pesan.tapi tadaaaa..kena pi semula nampaknya...


lorong langsir n tirai..remabng mata ku..kalau ader duit semua mau hangkuttt...huhuhuuu..tgk2 n tangkap gambo jer la..


lorong ni semua kain jenis ela..cam2 kain ado..sajer pi cari tudung yg ku nak tu tapi tadaaaaa...


lagi lorong tirai n langsir..sedang tayo harga tu..cam ader duit..kehkehkeh


lorong ni semua jual2 brg rempah..cam minyak h.sauda,minyak zaitun,ubat2 herba..cam2 la...yg penting ku masuk awal lorong jer tak sanggup..pedih hidungku..baunya..huhuhuuu


lorong ni kain baju yg dah siap jahit


lorong ni semua jual kasut...ader yg terpakai n ader yg baru..pilih22


lorong yg harum semerbak..kat sini jual pelbagai jenis minyak wangi n botol22 nak yg ori ader yg tak ori pon ada...


letih tak payah nak cerita la...boley dikatekan byk lorong yg ku n cik a be pi..bukan beli pon sekoda pi tangkap gambo kenangan..heheheehee...tak larat nak buh semua gamba..ader lorong yg jual brg aksesori kat kapla,lorong mesin jahit.lorong walpaper n kertas,lorong botol kosong,lorong aper tah lagi semua ni aku tak pernah pi pon biasa pi yg laluan biasa2 jer..tak ingat byk sangat akhir sekali jalan22 dr hussin sampai la ke ramsis...mana tak terasa tercabut nya kaki dgn dok dukung siaysar lagi..dah ler seharian tak jumpa nasi harapkan nasi arab..cam tak kenyang jer...heheheee biasa la perut ore mesia...yg sedihnya nampak gayo kena pi lagi coz ade brg yg tada ..contohnya permata yg kawan ku pesan..arab tu suh dtg esok...kuwangkuwang...tapi tak per boley ku jalan agi seblm balik...bila agi nok jalan..

bertolak balik ke mansurah lps magrib tension tul van plok tadaaa,kna menuggu n berebut la plok..dok atas van dpt msg dr achik hana kater mansurah hujan...aahhh sudah basah kunyup la kami sampai nanti..tapi alhamdulillah sampai jer hujan dah berhenti..jalan dah jadi cam apertah..habis baju n kasut kotor..sampai umah kakak n abg kater diorg makan air hujan..kahkah..upenya tadi hujan batu turun kat mansurah dgn lebatnya sib baik kt tpt jemur kain ku tak melimpah air masuk umah....sampai umah baru la terasa keletihan yg amat sgt...tapi tidonya lps subuh gak...biasa la anak22 bila ummi n baba ader tak inginnya deme tido awal...alahaiiii

episod jalan 2 cari brg n abiskan pulus kat hussin dah selesai..cuma yg sikit2 jer lagi..
ok daaa...kita jalan2 cari brg kat sikkah mansurah jer la plok...
byeeeee

8 Comments:

  • At 5:56 PM, Blogger RozIlah Kamarudin ImOlie said…

    Salaam, akak bangun nk sahur tapi teringat nk tgk blok tiey.. kwn akak kata kat mansourah ada bnyk jubah cantik2 yeke? dis dh seronok dah boleh jln pegi rumah tiey mintak tlg tunjukkan tp frust bila akak kata tiey dh nk balik ..:-(

    husin tu kat mana ya? bnyk sungguh tempat kak X tau.. tulah asyik memerap kat rumah ni aje... nampak best aje husin tu..

     
  • At 7:36 PM, Blogger YuszTieY said…

    dtg la kak kat mansurah ni...yer kot murah2 kalu banding dgn alex tu coz ramai adik2 kat alex dtg sini beli judab..
    seminggu 2 ni insyallah ader lagi kat mesir ni..kalu akak dtg boley jer ore bawa...

    ala kak..hussin tu khan kalili la..tapi kami tak panggil khan ..memang letih jalan semua tpt tu..cari yg murah puyer pasal,redah jer la..hehehheee. saya pon baru pertama kali pi kat lorong2 tu biasa cik abe jer suka dok ronda semua tpt tu sesambil dia balik dr kuliah...

     
  • At 7:37 PM, Blogger YuszTieY said…

    selamat pose 6...boley wak open house lagi bila dah abis pose...hehehee

     
  • At 6:54 AM, Blogger ummumishkah said…

    sakan jalan yer tiey...
    baby aysar ok ker?
    mesti dah seronok sangat ni kan.. nak balik dah tak lama lagi.
    Ada masa hrp2 dpt jumpa..
    klate kat ner?

     
  • At 5:31 AM, Blogger Neeza Shahril said…

    betul tu... kalau banyak duit, mesti nak borong semua.. tapi Kak Ja ni pun.. cam Tiey jugok la.. kalu tengok baghae2 tu.. keno beringat jugok.. tok leh beli jah... ;)

     
  • At 8:35 AM, Blogger aNIe said…

    Salam Yustiey...tengok kat dalam gambar2 tu...teringat komen yustiey kat blog akak...

    Abah amik gambar yus & baby...pastu Yus amik gambar abah & baby...hehehhe...abih nak buat camno...dah bertiga je...

     
  • At 5:45 PM, Blogger JHaZKiTaRo said…

    a'kum. i've linked your blog in mine. :)

     
  • At 12:26 AM, Blogger miss cloudy said…

    wahh..best nyer tgk gambar2 ka mesir...teringin lah nak g sana..teringat novel ayat2 cinta..

     

Post a Comment

<< Home

 
<data:blog.pageTitle/> */ /* ---( page defaults )--- */ body { margin: 0px; padding: 0px; text-align: left; font:$bodyfont; color:$textcolor; background:#DA4B76 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVYI/AAAAAAAABTw/s1XWqigpbKk/valentine2008-b.jpg') repeat-x top left; } blockquote { margin: 0 0 0 30px; padding: 0px 0 0 20px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; } blockquote p { margin-top: 0; } abbr, acronym { cursor: help; font-style: normal; } code { color: #f63; } hr { display: none; } img { border: none; } /* unordered list style */ ul {list-style: none; margin-left: 7px; padding: 0;} li {list-style: none; padding-left: 8px; margin-bottom: 3px;} /* links */ a:link {color: $linkcolor; text-decoration: none;} a:visited {color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} a:hover { color: $linkhover; text-decoration: none;} a:active { color: $visitedlinkcolor; text-decoration: none;} /* ---( layout structure )---*/ #outer-wrapper {width:850px; margin: 0px auto; text-align: justify; } #content-wrapper { margin: 0px; /* to avoid the border image */ width: 100%;} #main { float:left; width:427px; padding-left:80px; padding-top: 50px; line-height: 1.2em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar { float:right; width:220px; padding-right:88px; font: $sidebarfont; color: $sidebartextcolor; line-height: 1.4em; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #center {background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8ebgABTVXI/AAAAAAAABTo/X5tRoZd8W1s/valentine2008-2.jpg') repeat-y top left;} /* ---( header and site name )--- */ #header-wrapper { margin: 0px; padding: 0px} #header {height:300px; overflow: hidden; width:850px; color: $pagetitlecolor; background:#DA4B76 url('http://lh4.google.com/jvdmds/R8eZ5QBTVPI/AAAAAAAABSQ/FjLxMRYnijs/valentine2008-1.jpg') no-repeat top left; } #header h1 {width:420px; font: $pagetitlefont; margin:180px 20px 5px 75px; padding:5px; filter: glow(color=#000000,Strength=1); text-align:center; } #header h1 a {text-decoration: none; color: $pagetitlecolor;} #header h1 a:hover {color: $descriptioncolor;} #header .description {margin:-10px 20px 5px 78px; text-align:center; width:420px; font: $descriptionfont; color: $descriptioncolor; } /* ---( main column )--- */ h2.date-header {font-size: 73%; color: $datecolor; margin:0px; text-align: left; } .post h3 { text-align: left; margin: 0px; font: $titlefont; color: $titlecolor; border-top: 1px solid #f63; border-bottom: 1px solid #f63; } .post {padding:0px;} .post h3 a {color: $titlecolor; text-decoration: none;} .post h3 a:hover {color: $titlehovercolor; text-decoration: none;} .post-footer {height:30px; margin:0px; text-align: right; font-size: 88%; color:$footercolor; } .post img {padding: 6px; border-top: 1px solid #ddd; border-left: 1px solid #ccc; border-bottom: 1px solid #c0c0c0; border-right: 1px solid #c0c0c0; } .feed-links {clear: both; line-height: 2.5em; color:$footercolor; border-top: 1px solid #f63; } .blog-feeds {text-align: right; color:$footercolor;} #blog-pager-newer-link {float: left;} #blog-pager-older-link {float: right;} #blog-pager {text-align: center;} /* comment styles */ #comments {padding-top: 10px; font-size: 88%; line-height: 1.5em; color: $Commentscolor;} #comments h4 {margin: 20px 0 15px 0; padding: 8px 0 0 40px; font-family: "Lucida Grande", "Trebuchet MS"; font-size: 105%; color: $Commentscolor; height: 29px !important; /* for most browsers */ height /**/:37px; /* for IE5/Win */ } #comments ul {margin-left: 0; } #comments li {background: none; padding-left: 0;} .comment-body {padding: 0 10px 0 25px;} .comment-body p {margin-bottom: 0;} .comment-author {margin: 4px 0 0 0; padding: 0 10px 0 60px; color: #999;} .comment-footer {border-bottom: 1px solid #ddd; padding-bottom: 1em;} .deleted-comment {font-style:italic; color:gray;} /* ---( sidebar )--- */ .sidebar h2 {font: $sidebarheaderfont; color: $sidebarcolor;} .sidebar .widget { margin: 0; padding: 0 0 10px 10px;} .sidebar a {color: $sidebarlink; text-decoration: none;} .sidebar a:hover {color: $sidebarhover;} .sidebar li { } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em;} .profile-img {float: right; margin:3px; border: 1px solid #ddd; padding: 3px;} /* ---( footer )--- */ .clear { /* to fix IE6 padding-top issue */ clear: both;} #footer {margin: 0; width:850px; height:76px; background:#eec8d5 url('http://lh3.google.com/jvdmds/R8eZxABTVKI/AAAAAAAABRo/0HfCPsE9FpI/valentine2008-3.jpg') no-repeat top left; text-align: left; color: #ffc;} #footer-wrapper {padding-left:230px; font-size: 75%; clear: both; } #footer-wrapper a { color: #ffc; text-decoration: none; line-height:26px;} #footer-wrapper a:hover{ color: #f6c; text-decoration: none;} /** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #outer-wrapper, body#layout #main, body#layout #sidebar {padding-top: 0; margin-top: 0;} body#layout #outer-wrapper,body#layout #content-wrapper {padding-top: 0} body#layout #sidebar {margin-right: 0;} body#layout #header,body#layout #footer, body#layout #main {padding: 0;} body#layout #content-wrapper {margin: 0px;} #navbar-iframe {height:0px; visibility:hidden; display:none} ]]>